طراحی گرافیک

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

شاید تا یکی دو روز دیگر، کاربران ایرانی هم دست به شیطنت بزنند و لینک‌ سایتی را برای شما بفرستند که مراجعه به آن مساوی است با کرش کردن مرورگر سافاری یا کروم شما. باز کردن این سایت حتی ممکن است شما را مجبور کنید که گوشی خود را ری‌بوت کنید!

قضیه این است که سایت به نام crashsafari دات کام درست شده و در آن تنها ۴ خط کد قرار داده شده است. باز کردن این است حتی می‌تواند مرورگرهای دسکتاپ را در سیستم‌هایی که میزان رم و قدرت پردازشگر پایین دارند، دچار مشکل کند و باعث کرش آنها بشود.

این مدها، یک عملکرد جاوااسکریپت را که مسئول به‌روزرسانی نوار آدرس مرورگر هستند، را هدف قرار می‌دهد.

این کد که باگ مرورگرها را هدف قرار داده است، گرچه ذاتا مخرب نیست، اما آزاردهنده است و با بستن مرورگر یا ری‌بوت کردن گوشی‌های آنها، ممکن است باعث دردسر کاربرها در هنگام انجام کارهای مهم بشود.

پس مواظب باشید و در روزهای آتی، لینکی با این آدرس را باز نکنید! گرچه کاربرها ممکن است شیطنت کنند و با سرویس‌های کوتاه‌کننده آدرس کاری کنند که شما نتوانید، آدرس دقیق را ببینید! حتی ممکن است کد در سایت و صفحه دیگری هم گنجانده شود. حالا تصور کنید که این آدرس در کنار یک خبر جعلی جذاب و پرسش‌برانگیز قرار داده شود!

توجه کنید که اگر قربانی این شوخی شدید، بعد از ری‌بوت شدن گوشی، قبل از باز کردن مجدد سافاری، باید گوشی را در مود airplane بگذارید. چون اگر این کار را نکنید، سافاری باز هم همان سایت را باز می‌کند و باز هم چرخه تکرار می‌شود!

  • ۹۴/۱۱/۰۸
  • مهران لاسم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی