طراحی گرافیک

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

سایتی که با استفاده از هوش مصنوعی چهره خیالی طراحی میکند

هوش مصنوعی خارج از توانایی ها و امکاناتی که برای صنعت و عمل و پزشکی و ... به ارمغان آورده است حالا تبدیل به ابزاری شاید کمی عجیب و خطرناک برای جعل کردن شده است. حتما درباره deep fake شنیده اید. ابزاری که با آن می توان ویدیو های خاص و دروغین را با چهره افراد مختلف تولید کرد. ابزار دیگری که بسیار مورد توجه قرار گرفته است ابزاری است که با الگوریتم های هوش مصنوعی صورت و چهره‌های خیالی می کند.

سایتی که با استفاده از هوش مصنوعی چهره خیالی طراحی میکند

امروز هوش مصنوعی می‌تواند چهره‌هایی جعلی بسازد که هیچ نمونه واقعی مشابهی برای آن‌ها در دنیا وجود ندارد.

توسعه‌دهنده‌‌ای به نام فیلیپ وانگ (Phillip Wang) یک سایت به نام ThisPersonDoesNotExist طراحی کرده است که از هوش مصنوعی برای ساخت چهره‌های جعلی اما بسیار طبیعی استفاده می‌کند.

در تولید این چهره‌ها هیچ محدودیت یا حد و مرزی وجود ندارد و شما هر چهره‌ای که بخواهید را برایتان می‌سازد.

این وب‌سایت از فناوری و شبکه‌های انویدیا برای ساخت چهره‌های جعلی استفاده می‌کند. شبکه‌ای موسوم به generative adversarial که در آن الگوریتم‌های یادگیری ماشین بر ضد یکدیگر به کار گرفته می‌شوند تا بهترین کیفیت و بهبود اتفاق بیفتد.

این فناوری از یک مجموعه بزرگ عکس برای آموزش دیدن خود استفاده می‌کند. نکته قابل توجه  این است که وانگ می‌گوید استفاده از این تکنیک نیاز به قدرت محاسباتی چندان زیادی ندارد. او از یک پردازنده گرافیکی معمول انویدیا (NVIDIA GPU) در یک سرور اجاره‌ای استفاده کرده است تا چهره‌هایی خیالی در دو ثانیه بسازد.

سایتی که با استفاده از هوش مصنوعی چهره خیالی طراحی میکند

نکته قابل توجه این است که توان هوش مصنوعی تنها محدود به چهره انسان‌ها نیست و می‌تواند انواع خودروها، گربه‌ها، اتاق خواب‌ها و اشیا دیگر را هم مدل‌سازی و تصویرسازی خیالی کند. این تصاویر حتی نمونه خارجی هم ندارند و صرفا ساخته دست هوش مصنوعی هستند. این اتفاقات باعث شده است هوش مصنوعی موارد حوزه های ترسناکی شود که دیگر خارج از توان تشخیص انسان قرار گرفته است. از بدی این فناوری این است که هکر ها می توانند به راحتی از چهره های ساخته شده توسط هوش مصنوعی برای کلاه برداری های اینترنتی استفاده کنند و هیچ کدام از این چهره نیز قابل پیگیری نخواهند بود.

  • ۹۸/۰۸/۲۱
  • مهران لاسم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی